Gecen asrin XIX. ortalarina kadar ülkemiz esnafi dükkanina vitrin yapmiyordu. Vitrin bize batidan gelmis, önce azinliklar uygulamistir. Kepenkleri ve kapiyi aciyor, uygun bir yerde ise malinin bir kismini dükkanin önüne koyuyordu. Malin satisi hususunda özel bir gayreti, süsleme-paketleme-cilalama vb. görülmüyordu. Zaten mali oldugundan farkli göstermek yani cirkini güzel kilmak, mali oldugundan fazla parlatarak müsterinin aklini celmek adaba aykiri sayilirdi. Sonunda bizde de su söz kanun oldu Vitrinde olmaz isen satis sansin yoktur.Yirmi yillik bir süre zarfinda yazdigi gazete yazilarindan hazirlanan seckinin bu ücüncü kitabinda Mustafa Kutlu bizlere, hikayelerinde oldugu gibi yine insani ve hayati anlatiyor; kaybettiklerimizi hatirlatiyor